fbpx
Autojupid.ee | Turbokompressorite paigaldusjuhend
16095
page-template-default,page,page-id-16095,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Turbokompressorite paigaldusjuhend

TURBOKOMPRESSORI PAIGALDUSJUHEND

1. Kontrollida turbiini mudeli ja koodi järgi, kas toode sobib Teie autole.

2. Kontrollida ja puhastada mootori õli sissevoolu- ja väljavoolutorustikud ning jahuti (intercooler). Need süsteemi osad peavad olema puhtad, ilma määrdeainete ja tihendi jääkideta, tolmu- ja tahmavabad, ilma põlemisjääkideta või liigsete esemeteta (mutrid, metalliosakesed, lapid jm.)

3. Kontrollida ja puhtaks pesta mootori karteri ventilatsioonisüsteem. Mootori karterisse ei tohi töötamise ajal tekkida rõhku.

4. Korralikult puhastada või pesta õli, turbokompressori sisse- ja väljavoolutoru, eemaldada tihendi jäägid. Sissevoolutorus olevad liigsed esemed või mustus võivad koheselt vigastada kompressorit.

5. Vahetada kõik õli- ja õhufiltrid vastavalt mootori tootja juhenditele, turbodiiselmootorite puhul peab minimaalne õli kvaliteediklass olema API CD.

6. Kontrollida, kas turbokompressori õli sisse-ja väljavooluavad on puhtad, tihenduspinnad ei ole kahjustatud ning kas turbokompressori  kinnituskohtades ei teki rõhu all olles lekkeid.

7. Kinnitada turbokompressor väljalaskekollektori äärikule, pöörates tähelepanu ühenduse hermeetilisusele. Ühenduse tihendamiseks ei tohi kasutada keraamilisi ja silikoontihendeid.

8. Kontrollida heitgaaside  väljavoolusüsteemi ja summutit, et ei tekiks turbokompressori ülekoormust ummistuse, avamata siibrite, muljutud torude ja muude heitgaaside läbilaskvust vähendavate tegurite tõttu.

9. Ühendada väljavoolutoru turbiini väljavooluavaga. Kontrollida ühenduse hermeetilisust ja kindlust.

10. Kontrollida väljavoolusüsteemi hermeetilisust, torude, klambrite, äärikute pingutust.

11. Valada puhas mootoriõli turbokompressori õli sissevooluavasse ning keerata turbokompressori võlli käega seni, kuni õli hakkab väljavooluavast välja voolama.

12. Ühendada turbokompressori puhta õhu  sissevoolu- ja väljavoolutorud, pingutada kruvisid. Kontrollida ühenduste hermeetilisust ja kindlust.

13. Ühendada turbokompressori  õli sissevoolutoru ja kontrollida, kas ühendus on puhas, kvaliteetne ja kindel.

14. Mitte kasutada turbokompressori  ühendamisel ja tihendamisel vedelaid substantse (silikoone, hermeetikuid jm), mis võivad sattuda turbokompressori määrdekanalitesse, samuti kummitihendeid.

15. Keerata mootorit starteriga edasi, laskmata samas mootoril käivituda, kuni mootoriõli hakkab turbokompressori tagasivoolutorust voolama.

16. Veenduda, et õli väljavoolutoru on läbilaskevõimeline (peab olema puhas, deformeerumata, minimaalne siseläbimõõt 12 mm sõiduautode puhul ja minimaalne siseläbimõõt 18 mm kuni ning üle 3500-kilogrammise täismassiga veoautode puhul). Ühendada õli väljavoolutoru ja veenduda, et ühendus on hermeetiline ja kindel.

17. Kontrollida, kas mootori toite-ja käivitussüsteem on korrektselt reguleeritud.

18. Käivitada mootorit tühikäigul. Kontrollida õlirõhku turbokompressori sissevooluavas. Töörežiimil peab õlirõhk olema 2…5 bari, tühikäiguga vähemalt 1,5 bar. Tõsta ühtlaselt mootori pöördeid ja kontrollida, ega ei esine õli-, õhu-, gaasi-või jahutusvedeliku lekkeid. Kontrollida, ega torud ja ühendused töö ajal ei deformeeru. Enne, kui lülitate mootori välja, laske sellel alati töötada tühikäigul soovitavalt 1 minut.

19. Turbokompressori ekspluatatsiooni ajal tuleb kinni pidada järgmistest reeglitest:

19.1 Õli vahetamisel tuleb täita õlifilter värske õliga.

19.2 Mitte kasutada mootori pesuõlisid või õlilisandit, mootorit mitte pesta seestpoolt. Kui mootor on väga määrdunud, tuleb õli ja filtrit veelkord vahetada pärast 500–1000 km läbisõitu.

19.3 Käivitada mootorit ainult tühikäigul (gaasipedaali vajutamata). Mitte tõsta mootori pöörete arvu ja mitte koormata mootorit enne 20–30 sekundi möödumist alates käivitamisest.

19.4. Enne kuuma mootori väljalülitamist tuleb lasta mootoril töötada 1‒2 minutit tühikäigul, et turbokompressor piisavalt jahtuks.

19.5. Kui mootorile on värskelt tehtud kapitaalremont, tuleb pärast 200–250 km läbisõitu vahetada õlifilter.

GARANTII KEHTIB 1 AASTA TURBO ÜLEANDMISE HETKEST, KUI ON JÄRGITUD EELPOOLMAINITUD TINGIMUSI.

GARANTII EI KEHTI TURBOKOMPRESSORITELE, MILLEL ON ILMNENUD VIGA JÄRGMISTEL PÕHJUSTEL:

1. Mehaaniliste osakeste, tolmu sattumine turbokompressorisse ja õli sisse õhutorustikust või mootorist.

2. Ebapiisav määre ja õlirõhk, halva või madala kvaliteediga õli.

3. Mehaanilised lisandid õlis.

4. Turbokompressori võlli lubatud maksimaalsete tööpöörete arvu (pööret minutis) ja töötemperatuuri ületamine – halb toite-ja käivitussüsteemide reguleerimine, ummistunud õhufilter või takistus õhu sissevoolu ees, mootori pöörete arvu kontrollimatu suurenemine.

5. Kui klient ise demonteeris kompressori, vahetas määret või vigastas kompressorit mehhaaniliselt.

TULEB VÄLJA SELGITADA JA KÕRVALDADA EELMISE TURBOKOMPRESSORI RIKKE TEKKEPÕHJUS. KUI RIKKE TEKKEPÕHJUST VÄLJA EI SELGITATA JA EI KÕRVALDATA, SIIS LÄHEB UUS TURBIIN SAMUTI RIKKI.